Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/4765
Title: A Foreign Language Acquisition
Other Titles: Оволодіння іноземною мовою
Authors: Reshetniak, Maryna Valeriivna
Решетняк, Марина Валеріївна
Keywords: language education
вивчення комунікативний метод
Комініус
метод граматичного перекладу
комунікативний метод
аудіально-лінгвістичний метод
прямий метод
послідовний (серійний) метод
Comenius
grammar translation method
direct method
audio-lingual method
communicative language teaching
series method
language lab
thlearning through listening methodology
Issue Date: May-2010
Publisher: Publishing house Education and Science
Citation: Reshetniak М. A foreign language acquisition: Veda a vznik 2010 [Text] // Fililogicke vedy.- CZ: Publishing house Education and Science s.r.o., 2010
Abstract: The article discloses historically based approaches of a foreign language education and throws light on the new study, which may revolutionize language learning. The main methods of teaching foreign languages, which are highlighted in the article, are: the grammar translation method, the direct method, the audio-lingual method, the communicative language teaching method and the series method. And a modern research of a PhD from New Zealand is described below.
Стаття розкриває історично сформовані підходи до вивчення іноземних мов, а також надає додаткову інформацію щодо нового дослідження, яке може внести революційні зміни до вивчення будь-якої мови. Основні методи навчання іноземним мовам, що будуть проаналізовані в даній статті, наступні: метод граматичного перекладу, аудіально-лінгвістичний метод, комунікативний метод, прямий метод та послідовний (серійний) метод. І сучасне дослідження доктора філософії з Нової Зеландії оглянуто нижче.
URI: http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/4765
Appears in Collections:Англомовні праці викладачів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A foreign language acquisition.pdf159.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.